تحقیق کسب و کار های آنلاین چیست؟

تحقیق کسب و کار های آنلاین برگرفته از تعریف بزرگتری است به نام تحقیقات بازار.

“تعریف علمی تحقیق بازار، جمع آوری، ثبت وتحلیل سیستماتیک و هدفمند داده ها درباره مشکلات مرتبط با بازاریابی کالاها و خدمات است.”

از این رو، تحقیق کسب و کارهای آنلاین، رصد مشتریان، بازار و محصولات رقبایی است که هم اکنون در حال ارائه خدمات و یا فروش محصولات مشابه شما هستند.

تحقیق کسب و کار های آنلاین سعی دارد به سوالات زیر پاسخی روشن وکاربردی دهد، پاسخی که بتوان تک تک پارامتر های آنرا اندازه گرفت و بر اساس آنها برنامه ریزی کرد.

رقبای اصلی من در بازار آنلاین کدامند و نقاط قوت و ضعف آنها چیست؟

رقبای من چه راه هایی را برای حضور در فضای مجازی انتخاب می کنند؟

رقبای من به چه روش هایی اقدام به معرفی خدمات و محصولات خود می کنند؟

رقبای من برای ارتباط با مشتریان از چه کانالهایی استفاده می کنند؟

رقبای من چگونه در فضای مجازی تبلیغ می کنند؟

رقبای من در چه بخش هایی از فضای مجازی سرمایه گذاری بیشتری می کنند و …

متوسط هزینه ای که برای خرید خدمت یا محصولی مشابه محصول من صرف می‏شود چقدر است؟

چه قیمتی برای این محصول مناسب است؟

چه ویژگیهایی هستند که مشتریان من آنها را مهم می‌پندارند؟